سردرگمی نمایندگان بیمه در برخورد با دستورالعمل های متفاوت مالیاتی » رصد شریان های مالی کشور

تمامي اخبار اين سايت در حال انتقال به سايت www.razepool.ir است و در آينده نزديك ديگر خبري رو اين سايت بارگذاري نخواهد شد. » سایبان » سردرگمی نمایندگان بیمه در برخورد با دستورالعمل های متفاوت مالیاتی
 
 

 

سایبان : سردرگمی نمایندگان بیمه در برخورد با دستورالعمل های متفاوت مالیاتی

 
 

تاریخ انتشار : 28 خرداد 1396

 
 
سردرگمی نمایندگان بیمه در برخورد با دستورالعمل های متفاوت مالیاتی

گروه سایبان - نمایندگان بیمه ایران در روزهای اخیر به دلیل دستورالعمل های متناقض سازمان امور مالیاتی با سازمان مرکزی دچار تناقض شدند.
سازمان امور مالیاتی در بخش نامه ای آورده است که به منظور شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص درآمد مودیان مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده وزارت بازرگانی مکلف است با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف تا پایان سال دوم برنامه صاحبان مشاغل را بر اساس اولویت ملزم به استفاده از سامانه های صندوق فروش مکانیزه نماید.

معادل هزینه های انجام شده بابت دستگاه سامانه صندوق فروش مکانیزه توسط صاحبان مشاغل، مشاغل مزبور از درآمد مشمول مالیات مودیان مذکور (در اولین سال استفاده از سامانه)قابل کسر است.
عدم استفاده صاحبان مشاغل از سامانه صندوق در هر سال موجب محرومیت از معافیت های مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوطه است.
این در حالی است مدیریت امور مالی در بیمه ایران در خصوص نصب و راه اندازی پوز و صندوق فروشگاهی جهت ارایه کامل اطلاعات خرید و فروش و معاملات فصلی شبکه فروش صراحتا اعلام کرده که این اطلاعات به صورت متمرکز از طریق تهران در سامانه ۱۶۹ مکرر ق م م به طور کامل درج و به صورت سه ماهه ارسال می شود و از آنجا که شبکه فروش تنها به عنوان واسطه عمل کرده و کلیه فروش بیمه نامه ها در حساب های شرکت ثبت می شود و همچتین کارمزد شبکه فروش که به عنوان خرید شرکت سهامی بیمه ایران محسوب گردیده در سامانه فوق الذکر منعکس می گردد، لذا به نظر می رسدنصب صندوق فروشگاهی برای شبکه فروش شرکت ضرورتی نداشته باشد.

با چنین رویه ای به نظر می رسد نمایندگان بیمه با مشکلی جدی مواجه اند که باید نسبت به جبران این سردرگمی چاره ای اندیشید.

 
 

 

 Share  | نسخه چاپی| مجموع امتیازات  : 142| 
 
 

اخبار مرتبط :

 
 

 

  • دستور دولت به بانک مرکزی برای عقب‌نشینی ...
  • رونمایی از سامانه مرکزی تبادل اطلاعات
  • گزارشگر شبکه ورزش دچار سانحه رانندگی شد
  • عرضه کارت های اعتباری جدید بانک ملت
  • عرضه کارت های اعتباری جدید بانک ملت
  •  
     
     

     
     

    نظرات کاربران (0)

     

     

     

     
     
    ارسال نظر
       
     

    پربازدیدترین

    » سرمايه گذاري ١٠٠ ميليون دلاري بانك روسي در اردبيل

    طنین

    |

     مدیران عامل چند شغله صنعت بیمه - 1/ از البرز و پاسارگاد تا سامان،سینا، رازی و کارآفرین

     چگونه می‌توانیم تقاضای مردم برای پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟
     

     در جدال جذب سپرده های بانکی کدام بانک ها رشد بیشتری داشتند؟

    خرید آگاهانه بیمه

    سایر اخبار

    » تکلیف قانونی مستاجری که موجر در پایان مدت اجاره ودیعه‌اش را نمی‌دهد
    »
    » کلاهبرداری بالای 100 میلیون، مشمول مرور زمان نمی شود
    »
    » چگونه اموال بدهکار را شناسایی کنیم؟
    »
    » چگونه از واحد صنفی مزاحم شکایت کنیم؟
    »
    » چه نوع معامله ای از نظر قانون، معامله ربوی است و مجازات آن چیست؟
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت کیفری نخواهد شد
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت خوردن، کیفری نخواهد شد
    »
    » پرداخت خسارت تصادف درصورت امتناع بیمه، بعهده کیست؟
    »
    » ورّاث می‌توانند پیگیر معاملاتی که بدون شرایط قانونی انجام شده، بشوند/
    »
    » بانک های ملی و ملت تسهیلات یک میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره پرداخت می کنند
    »
    » سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک
    »
    » مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟
    »
    » دیه ستون فقرات و نخاع چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » دیه دنده و ترقوه چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » آیا خریدارِ "مال غیر" هم ضامن است؟

    نیازمندیها

     

    اپلیکشن اندروئید