بیمه مرکزی به زودي نرخ هاي ارشادي رشته مسئولیت را اعلام می کند » رصد شریان های مالی کشور

ما را از طریق آدرس Razepool@ در تلگرام دنبال کنید » سایبان » بیمه مرکزی به زودي نرخ هاي ارشادي رشته مسئولیت را اعلام می کند
 
 

 

سایبان : بیمه مرکزی به زودي نرخ هاي ارشادي رشته مسئولیت را اعلام می کند

 
 

تاریخ انتشار : 18 دي 1395

 
 
گروه سایبان - همتي با اشاره به اينكه نرخ بيمه مسئوليت نيازمند اصلاح است، گفت: در همين راستا بيمه مركزي به زودي نرخ هاي ارشادي را باتوجه به ضريب خسارت ها محاسبه و اعلام مي كند.

به گزارش پایگاه خبری راز پول به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، دكتر همتي در دومين سفر استاني خود به خراسان رضوي در نشستي صميمي با روساي شعب و هيات مديره انجمن صنفي كارگزاران اين استان ديدار كرد.
بنا بر اين گزارش، رئيس كل بيمه مركزي از برگزاري دوره هاي آموزشي حرفه اي براي مديران صنعت بيمه خبر داد و گفت: بخش عظيمي از كاركنان صنعت بيمه داراي مدرك كارشناسي و بالاتر هستند و ما در صنعت بيمه مشكل عدم آگاهي از تئوري و اصول بيمه نداريم بلكه مديران ما نياز به دوره هاي كاربردي _آموزشي دارند.

وي افزود: به همين منظور، برگزاري دوره هاي آموزشي حرفه اي در دستور كار پژوهشكده قرار گرفته است تا بتوانيم از اين طريق مديران حرفه اي تربيت كنيم و به مديران استاني هم توصيه مي شود حتما در اين دوره ها شركت كنند.
دكتر همتي با اشاره به اينكه نرخ بيمه مسئوليت نيازمند اصلاح است، گفت: در همين راستا بيمه مركزي به زودي نرخ هاي ارشادي را باتوجه به ضريب خسارت ها محاسبه و اعلام مي كند.
وي همچنين در خصوص افزايش ظرفيت هاي سامانه سنهاب گفت: اين سامانه قابليت هاي زيادي چون ارائه امار عملكرد به تفكيك زير شاخه هاي هر يك از رشته هاي بيمه اي دارد كه در برنامه ريزي هاي بلند مدت صنعت بيمه نقش مهمي دارد.
وي افزود: با جديت در حال رفع ايرادات، تكميل و استفاده از ساير ظرفيت هاي اين سامانه هستيم.
رئيس كل بيمه مركزي، برخورداري مديران استاني از اختيارات لازم را از عوامل مهم در توسعه بيمه در كشور دانست و از مديران عامل خواست باتوجه به ضريب خسارت و موقعيت استان ها اختيارات لازم را به مديران استان ها بدهند.

همتي گفت: سهم پنج درصدي بيمه هاي مسئوليت از پرتفوي صنعت بيمه با توجه به ظرفيت هاي موجود ناچيز است و راه توسعه آن نظارت، مديريت ريسك و ارائه نرخ هاي فني در رشته هاي شخص ثالث و درمان است تا نقدينگي شركت هاي بيمه را با مشكل مواجه نكند.
رئيس كل بيمه مركزي افزود: بيمه مركزي هدفي جز رشد و تعالي صنعت بيمه ندارد و اين مهم با نظارت و سياستگذاري هاي مطلوب ميسر خواهد شد.
وي در خصوص كاهش تصدي گري بيمه مركزي گفت: وظيفه بيمه مركزي به عنوان نهاد ناظر، نظارت بر عملكرد شركت هاي بيمه براي اصلاح امور و دفاع از حقوق بيمه گذاران و انطباق فعاليت آنها با مقررات است و نبايد به دخالت تعبير شود.
وي خاطر نشان كرد: مردم در مواجهه با مشكلاتي چون بيمه توسعه، بيمه مركزي را مسئول مي دانند، پس نمي توان انتظار داشت بيمه مركزي فقط نظاره گر باشد.
رئيس كل بيمه مركزي با اشاره به تكاليف در نظر گرفته شده براي صنعت بيمه در برنامه ششم توسعه كه افزايش ضريب نفوذ بيمه به هفت درصد يكي از آن موارد بود گفت: با توجه به روند رشد ضريب نفوذ در ۱۰ سال اخير، مي توان انتظار داشت در بهترين شرايط صنعت بيمه در پايان برنامه ششم به ضريب نفوذ بيمه به ۳ درصد برسد.
دكتر همتي همچنان بر خوشرويي در هنگام پرداخت خسارت از سوي شركت هاي بيمه تاكيد كرد و گفت: شركت هاي بيمه براي جلب اعتماد مردم به صنعت بيمه بايد شرايط پرداخت خسارت را آسان تر كنند.
وي افزود: بهانه هاي واهي براي عدم پرداخت خسارت از سوي بيمه گران ناشي از مسير غلط آنها در مديريت ريسك و تركيب پرتفوي است، چرا كه با ارائه نرخ و شرايط غير فني نقدينگي شركت را با مشكل مواجه مي كنند و به تبع آن در پرداخت خسارت خست به خرج مي دهند

 
 

 

 Share  | نسخه چاپی| مجموع امتیازات  : 197| 
 
 

اخبار مرتبط :

 
 

 

  • انعقاد تفاهم نامه همكاري بيمه اي ميان اير ...
  • گلایه تلویحی وزیر اقتصاد در مجمع بیمه مر ...
  • ملاحظات سياسي در تصويب قوانين ، رشد بيمه ...
  • آموزش نظام مند مفاهيم بيمه در مدارس كشور ...
  • آغاز ثبت نام دوره دوازدهم اعطاي پروانه فع ...
  •  
     
     

     
     

    نظرات کاربران (0)

     

     

     

     
     
    ارسال نظر
       
     

    پربازدیدترین

    » گزینه جدید مدیرعاملی بیمه تعاون چه کسی است؟
    » پای صحبت های خودمانی «کاردگر» از مشکلات صنعت بیمه
    » وقت آن رسیده که به بدنه مدیریتی بانک های بزرگ اعتماد کرد
    » شعبه بانک ملی ایران در نجف راه اندازی می شود
    » بانك صادرات ايران از نهمين اتوبانك خود رونمايي كرد
    » کدام بانک ها در احیای رابطه کارگزاری موفق بودند؟
    » نقش موثر شبکه بین‌الملل بانک ملی در توسعه پایدار تجارت خارجی کشور
    » پرش بیمه ما به سمت بازار اتکایی
    » دلفراز خبر داد:اجرای طرح نسیم بیمه سرمد، در تمامی شعب بانک صادرات
    » «ضوابط پرداخت های ديجيتال و همراه» ابلاغ شد

    طنین

    |

     مدیران عامل چند شغله صنعت بیمه - 1/ از البرز و پاسارگاد تا سامان،سینا، رازی و کارآفرین

     چگونه می‌توانیم تقاضای مردم برای پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟
     

     در جدال جذب سپرده های بانکی کدام بانک ها رشد بیشتری داشتند؟

    خرید آگاهانه بیمه

    سایر اخبار

    » تکلیف قانونی مستاجری که موجر در پایان مدت اجاره ودیعه‌اش را نمی‌دهد
    »
    » کلاهبرداری بالای 100 میلیون، مشمول مرور زمان نمی شود
    »
    » چگونه اموال بدهکار را شناسایی کنیم؟
    »
    » چگونه از واحد صنفی مزاحم شکایت کنیم؟
    »
    » چه نوع معامله ای از نظر قانون، معامله ربوی است و مجازات آن چیست؟
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت کیفری نخواهد شد
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت خوردن، کیفری نخواهد شد
    »
    » پرداخت خسارت تصادف درصورت امتناع بیمه، بعهده کیست؟
    »
    » ورّاث می‌توانند پیگیر معاملاتی که بدون شرایط قانونی انجام شده، بشوند/
    »
    » بانک های ملی و ملت تسهیلات یک میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره پرداخت می کنند
    »
    » سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک
    »
    » مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟
    »
    » دیه ستون فقرات و نخاع چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » دیه دنده و ترقوه چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » آیا خریدارِ "مال غیر" هم ضامن است؟

    نیازمندیها

     

    اپلیکشن اندروئید