توانگری مالی 26 شرکت را اینجا ببینید/ توانگری بیمه ایران به سطح 4 رسید » رصد شریان های مالی کشور

ما را از طریق آدرس Razepool@ در تلگرام دنبال کنید » سایبان » توانگری مالی 26 شرکت را اینجا ببینید/ توانگری بیمه ایران به سطح 4 رسید
 
 

 

سایبان : توانگری مالی 26 شرکت را اینجا ببینید/ توانگری بیمه ایران به سطح 4 رسید

 
 

تاریخ انتشار : 15 دي 1395

 
 
گروه سایبان - توانگری مالی 26 شرکت بیمه ای نشان می دهد که در حالی که برخی شرکت ها نسبت به ترمیم وضعیت اقدام کرده اند برخی نیز توانگری ها را کاهش داده اند .

به گزارش پایگاه خبری راز پول ، شركت هاي بيمه در اجراي مقررات مصوب شوراي عالي بيمه (آيين نامه شماره ۶۹) موظفند توانگري مالي خود را پس از تصويب صورت هاي مالي سالانه در مجمع عمومي، محاسبه و همراه اظهار نظر حسابرس و بازرس قانوني به بيمه مركزي ارسال كنند. در همين راستا اداره كل نظارت مالي پس از بررسي و كنترل محاسبات، نسبت توانگري هر يك از شركت هاي بيمه براي سالهاي ۱۳۹۱ لغايت ۱۳۹۵را به شرح زير براي اطلاع عموم ذينفعان به شرح زير اعلام كرد:

نسبت توانگري شركت هاي بيمه در سال هاي ۱۳۹۱ لغايت ۱۳۹۵
توانگری مالی 26 شرکت را اینجا ببینید/ توانگری بیمه ایران به سطح 4 رسید


- توانگري اعلامي بيمه مركزي ج.ا.ايران در هر سال، بر اساس صورت هاي مالي حسابرسي شده سال گذشته مي باشد.

- توانگري شركت هاي بيمه در سال هايي كه آن شركت ها كمتر از سه سال سابقه فعاليت داشته اند، درج نگرديده است.

- نسبت توانگري شركت بيمه توسعه به دليل لغو پروانه فعاليت در رشته هاي اتومبيل و زندگي، در جدول درج نشده است.

- شركت هايي كه در سطح يك توانگري و وضعيت مطلوب قرار دارند، نسبت توانگري آنها برابر۱۰۰ درصد و بيشتر است. اين شركت­ها براي ايفاي تعهدات خود در مقابل بيمه­ گذاران و صاحبان حقوق آنها از توانايي كافي برخور دارند.

- نسبت توانگري مالي سطح دو، بيش از ۷۰ درصد و كمتر از ۱۰۰ درصد است. مطابق شاخص هاي تعريف شده سطح دو توانگري به اين معناست كه شركت­هاي بيمه توانايي ايفاي تعهدات خود را دارند ولي بايد براي رسيدن به شرايط مطلوب، وضعيت مالي خود را ترميم و تقويت كنند. برابر برنامه ريزي صورت گرفته، بيمه مركزي از شركت هاي مذكور درخواست ارائه برنامه ترميم وضعيت مالي سه ساله و حسب مورد برنامه افزايش سرمايه كرده كه پس از بررسي و تاييد، براي اجرا به شركت هاي مشمول ابلاغ مي­شود.

- نسبت توانگري مالي سطح سه، بيش از ۵۰ درصد و كمتر از ۷۰ درصد است. برابر مقررات موجود، شركت­ هاي بيمه اي كه در سطح سه قرار مي­ گيرند موظفند علاوه بر اعلام برنامه ترميم وضعيت مالي دو ساله به تفكيك هر سال، برنامه افزايش سرمايه براي ۲ سال آتي را نيز ارايه كنند. اين برنامه­ ها بايد به گونه­ اي باشد كه در آن چگونگي ارتقاء سطح توانگري ظرف دو سال آينده را به روشني نشان دهد.

- نسبت توانگري مالي سطح چهار، بيش از ۱۰ درصد و كمتر از ۵۰ درصد است. شركت هايي كه در سطح چهار قرار مي گيرند بايد برنامه ترميم وضعيت مالي و برنامه افزايش سرمايه براي سال آينده ارائه و تمهيدات لازم جهت ارتقاء سطح توانگري خود را ارائه نمايند. علاوه بر اين با توجه به سطح توانگري شركت ها، بيمه مركزي به استناد ماده ۱۲ آئين نامه توانگري، شركتهاي بيمه مشمول را ملزم به انجام برخي از اقدامات فوري از جمله كاهش صدور بيمه نامه، عدم ارائه پاداش به مديران و خودداري از سرمايه گذاري در بخش هاي كم بازده نموده است.

- نسبت توانگري مالي سطح پنج، كمتر از ۱۰ درصد است. چنانچه نسبت توانگري موسسه بيمه در سطح پنج باشد، بيمه مركزي مجاز است پروانه فعاليت موسسه بيمه را در يك يا چند رشته بيمه اي تعليق يا ابطال نمايد.

در راستاي اجراي آيين نامه توانگري مالي، بيمه مركزي به عموم هموطنان و بيمه ­گذاران توصيه مي­كند به سطح توانگري مالي شركت­هاي بيمه كه توسط بيمه مركزي تائيد و اطلاع رساني شده به عنوان معيار اصلي انتخاب بيمه­گر خود توجه كرده و در عين حال از توجه به سابقه فعاليت و گستره خدمات هر شركت بيمه و نحوه رسيدگي و پرداخت خسارت در شركت هاي بيمه غفلت نكنند.


خلاصه وضعيت توانگري مالي شركت‌هاي بيمه از سال ۱۳۹۱ لغايت ۱۳۹۵
توانگری مالی 26 شرکت را اینجا ببینید/ توانگری بیمه ایران به سطح 4 رسید


نکاتی در خصوص توانگری مالی شرکتهای بیمه در سال ۹۵ :
 چنانچه نسبت توانگري مالي موسسه بيمه حسب نظر بيمه مركزي در سطح ۲ باشد، مؤسسه موظف است برنامه ترميم وضعیت مالی خود را براي ۳ سال مالي آتي (به تفكيك سالانه) تهيه و جهت رسيدگي به بيمه مركزي ارائه دهد.
✅ شرکتهای بیمه دانا ، آرمان ، معلم ، دی و سینا در این شرایط قرار دارد .
چنانچه نسبت توانگري مالي موسسه بيمه حسب نظر بيمه مركزي در سطح ۳ باشد، مؤسسه موظف است علاوه بر برنامه ترميم وضعیت مالی، برنامه افزایش سرمایه خود را براي ۲ سال مالي آتي (به تفكيك سالانه) تهيه و جهت رسيدگي به بيمه مركزي ارائه دهد. در اين برنامه‌ها موسسه بيمه بايد نشان دهد كه چگونه نسبت توانگري مالي خود را ظرف ۲ سال حداقل تا سطح ۲ ارتقاء خواهد داد.
✅ شرکت بیمه میهن در این وضعیت قرار دارد .
چنانچه نسبت توانگري مالي موسسه بيمه حسب نظر بيمه مركزي در سطح ۴ باشد، مؤسسه موظف است برنامه ترميم وضعیت مالی و برنامه افزایش سرمایه خود را براي سال مالي آتي تهيه و جهت رسيدگي به بيمه مركزي ارائه دهد. در اين برنامه‌ها موسسه بيمه بايد نشان دهد كه چگونه نسبت توانگري مالي خود را ظرف ۱ سال حداقل تا سطح ۳ ارتقاء خواهد داد.
✅ شرکتهای بیمه ایران ، حافظ و نوين در این وضعیت قرار دارند .

✅ این در حالیست که بيمه حافظ که در سطح چهار قرار دارد نسبت به سال ۹۴ در وضعیت نامناسبتری قرار گرفته اند.
✅ بیمه میهن وضعیت توانگری خود را نسبت به سال ۹۴ بهبود داده و از سطح ۴ به سطح ۳ ارتقا پیدا کرده است .
✅ شرکتهای دانا ، ارمان ، معلم و سینا که در سطح ۲ قرار گرفته اند نسبت به وضعیت سال ۹۴ از نمره پایین تری در سال ۹۵ قرار گرفته اند
✅ بیمه دی توانسته است رتبه توانگری خود را بهبود بخشد.

✅ توانگری بیمه گران اتکایی نشان می دهد سطح ریسک این شرکتها نسبت به شرکتهای واگذارنده در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد.

✅ به نظر میرسد بیمه مرکزی با توجه به عدم اجرای برنامه های بهبود در برخی شرکتها ، باید تصمیمات مهمی در خصوص برخی شرکتها اتخاذ و اجرا کند .

 
 

 

 Share  | نسخه چاپی| مجموع امتیازات  : 1267| 
 
 

اخبار مرتبط :

 
 

 

  • توانگری مالی 24 شرکت بیمه رسما اعلام شد
  • افشای اسامی بیمه هایی که توانایی پرداخت ت ...
  • نسبت توانگری مالی 18 شرکت بیمه در سال 94 مشخ ...
  • بیمه ایران و کسری 616 میلیارد تومانی سرمای ...
  • چگونه می توانید از یک شرکت بیمه شکایت کنی ...
  •  
     
     

     
     

    نظرات کاربران (0)

     

     

     

     
     

    پربازدیدترین

    » «البرز» جاماند، «آسیا» پرید
    » جدیدترین آمار از تعداد کل کارکنان و شعب بانک‌های خصوصی کشور +جدول آم ...
    » پس از سال ها كش و قوس/ سرانجام دولت سرمايه تاسيس شركت هاي بيمه را كاهش ...
    » توافق اخلاقی مدیران بیمه در سندیکا/ بیمه ایران مامور مذاکره با خودرو ...
    » «آتیه سازان حافظ» پا را فراتر گذاشت/ ورود به بازار درمان تکمیلی برای ...
    » سود پرداختی به سپرده گذاران بانکی به 15درصد ازGDP رسید/بررسی عمیق 11 نسب ...
    » صندوق های بازنشستگی؛سهام دار بیمه های بازرگانی،واگذارکننده پرتفو ب ...
    » آخرین اطلاعات از روند پرداخت خسارت به آتشنشانان حادثه پلاسکو/کارآفر ...
    » دریافت همزمان بیمه عمر و درمان/«پرنیان» محصولی مشترک از بیم ما و بانک ...
    » درآخرین نشست شورای پول و اعتبار افزايش درآمدكارمزدي بانك ها به بانك ...

    طنین

    |

     مدیران عامل چند شغله صنعت بیمه - 1/ از البرز و پاسارگاد تا سامان،سینا، رازی و کارآفرین

     چگونه می‌توانیم تقاضای مردم برای پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟
     

     در جدال جذب سپرده های بانکی کدام بانک ها رشد بیشتری داشتند؟

    خرید آگاهانه بیمه

    سایر اخبار

    » درخواست نماینده نهادهای مالی بزرگ از سیف: به سئوالات و ابهامات بانکها پاسخ دهید
    »
    » متن چک ضمانت را چگونه تنظیم کنیم؟
    »
    » نگاهی به تحقیقات خارجی در رابطه با حاکمیت شرکتی در بانک ها/ حاکمیت شرکتی در بانک صادرات چگونه است؟
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت کیفری نخواهد شد
    »
    » وکالتی معامله نکنید
    »
    » تهدید کردن دیگران تا دو سال حبس دارد
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت خوردن، کیفری نخواهد شد
    »
    » پرداخت خسارت تصادف درصورت امتناع بیمه، بعهده کیست؟
    »
    » ورّاث می‌توانند پیگیر معاملاتی که بدون شرایط قانونی انجام شده، بشوند/
    »
    » بانک های ملی و ملت تسهیلات یک میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره پرداخت می کنند
    »
    » سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک
    »
    » مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟
    »
    » دیه ستون فقرات و نخاع چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » دیه دنده و ترقوه چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » آیا خریدارِ "مال غیر" هم ضامن است؟

    نیازمندیها

     

    اپلیکشن اندروئید