کاهش کارمزد صدای نمایندگان بیمه البرز را درآورد/کانون نمایندگان این شرکت به "تاجدار" نامه نوشت » رصد شریان های مالی کشور

ما را از طریق آدرس Razepool@ در تلگرام دنبال کنید » سایبان » کاهش کارمزد صدای نمایندگان بیمه البرز را درآورد/کانون نمایندگان این شرکت به "تاجدار" نامه نوشت
 
 

 

سایبان : کاهش کارمزد صدای نمایندگان بیمه البرز را درآورد/کانون نمایندگان این شرکت به "تاجدار" نامه نوشت

 
 

تاریخ انتشار : 11 دي 1395

 
 
گروه سایبان - هفت تن از اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی و کارفرمایی نمایندگان بیمه البرز به دلیل آنچه عدم رسیدگی به درخواست های این کانون توسط مدیران میانی می خوانند در نامه ای به سید رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز خواستار رسیدگی به منظور عدم پاسخگویی به مشکلات نمایندگان این شرکت شدند.
به گزارش پایگاه خبری رازپول، اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی و کارفرمایی نمایندگان بیمه البرز در نامه ای در سه محور خواستار رسیدگی مستقیم تاجدار شدند.
بحث قرارداد نمایندگی و بازخرید ارزش پرتفوی، تعلیق مجوز صدور نمایندگان به ویژه در بخش خودرو و کارمزد و حق صدور در کلیه رشته ها به ویژه شخص ثالث از جمله محورهای این نامه است .

در این نامه در خصوص بند یک آمده است که در خصوص اصلاح قراردادنمایندگی و بازخرید ارزش پرتفوی طی چندین ماه، کارگروه های مختلف که عمده اعضای آن رامدیر،معاونین امور نمایندگان،مدیر و معاونین دفتر حقوقی،مدیر و معاونین امور مالی و نمایندگان انجمن صنفی و کانون سراسری تشکیل می دادند،جلسات مشترکی برگزار گردید که حتی در خصوص بازخرید ارزش پرتفوی و نحوه محاسبه و شرایط آن در تاریخ20 اسفند 93 صورتجلسه ای تنظیم شد و به تبع آن مدیریت امور نمایندگان اعلام کرد از طری انجمن به نمایندگانی که تاکنون قرارداد خود را بر اساس آیین نامه 75 شورای عالی بیمه به روز رسانی نکرده و آن را امضا نکرده اند،اعلام کنید تا نسبت به امضا قرارداد اقدام وشرکت متعاقبا تغییرات مورد توافق را به صورت الحاقیه ای برای کلیه نمایندگان سراسر کشور اعمال خواهد کرد، که با وجود توافقات حاصل از این جلسه و دو سال پیگیری مجدانه منتج به نتیجه نشده است .

در این نامه در خصوص تعلیق مجوز صدور نمایندگان به ویژه در بخش خودرو و کارمزد آمده که جدیدا به علت عدم حضور نماینده در کلاس های بازآموزی بالا بودن نسبت خسارت و عدم رعایت ترکیب پرتفوی توسط مدیران انجام می پذیرد توجه مدیریت را به این نکته جلب می کند که اگر چه تفویض اختیار به نمایندگان در خصوص مجوز صدور و بازدیدو حتی پرداخت خسارت جزء وظایف و اختیارات شرکت بوده و تفویض اولیه آن موافقت و نظر مدیران شرکت را نیاز دارد ولی همانند پروانه نمایندگی ،تمام اختیارات تفویضی مستلزم طی شدن فرآینداداری و قانونی بوده و نمایندگان برای کسب آن می بایستی فاکتورهای عملی و علمی را به همراه موفقیت در آزمون ها مربوطه طی نماید که در این صورت جزءحقوق مکتسبه و به تبع شغل و مسئولیت نماینده بوده و تعلیق یا سلب آن نیازمند طی شدن تشریفات قانونی است و بر هیمن اساس نیز در بند 2 ماده 22 آئین نامه 75 شورای عالی بیمه ایجاد محدودیت در اختیارات تفویضی مانند سلب مجوز صدور را از اختیارات کمیته انظباطی می داند در صورتی که هم اکنون در شرکت بیمه البرزاین اتفاق به عنوان ابزار مدیریتی در نظر گرفته شده و با اراده و تصمیم درست یا غلط مدیر مجوز یک نماینده در یک یا حتی چند رشته تعلیق می شود.

در بند پایانی این نامه در خصوص کارمزد و حق صدور در کلیه رشته ها از جمله شخص ثالث آمده است که این کارمزد ها دارای آئین نامه مشخص بوده(83)نرخ و شرایط محاسبه و پرداخت کارمزد به صورت کاملا شفاف و مشخص موجود و قابل دسترسی است و در ماده 4 این آئین نامه آمده است چنانچه مؤسسات بيمه ميزان كارمزد قابل پرداخت به نمايندگان و دلالان رسمي ‌را در قرارداد فيمابين قيد ننمايند كارمزد قابل پرداخت معادل حداكثر ياد شده در اين آيين‌نامه‌‌ خواهد بود و در هیچ قسمتی ازآئین نامه مذکور ضریب یا نسبت خسارت و همچنین ترکیب پرتفوی عامل کاهش یا افزایش کارمزد و هزینه صدور نبوده ،لذا شرکت نمی تواند یک سویه نسبت به کاهش کارمزد و هزینه صدور اقدام کند.
در پایان این نامه آمده است با توجه به عدم پاسخ گویی مدیران ذیربط از جناب عالی به عنوان بالاترین مقام مسئول تقاضا می شود حداکثر تا یک ماه نسبت به اصلاح این موارد مطابق با قوانین و مقررات اقدام فرمایید .

سایت خبری راز پول آمادگی دارد صدای نمایندگان محترم سایر شرکت ها را منتشر نماید تا مسئولین برای این مشکلات راهکارهایی بیاندیشند.

 
 

 

 Share  | نسخه چاپی| مجموع امتیازات  : 1015| 
 
 

اخبار مرتبط :

 
 

 

  • گلایه نمایندگان یک شرکت بیمه/ کارمندان شع ...
  • اختلاف پرداخت کارمزد نمایندگان در یک بیم ...
  • تشکیل کمیته بازاریابی برای توجه بیشتر به ...
  • کسب سهم 20 درصدی بیمه های زندگی از کل پرتفو ...
  • انتقاد مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه ا ...
  •  
     
     

     
     

    نظرات کاربران (2)

     

     

     

     
     
    شماره نظر: 2 | نويسنده: aidin | [ايميل] | تاريخ ارسال: 17/10/1395 - 20:49
     
    متاسفانه این کاهش میزان کارمزد و هزینه صدور تا جایی که بنده اطلاع دارم در چندین شرکت خصولتی علی رغم وجود ایین نامه شفاف 83 بیمه مرکزی دیده می شود و تاسف بارتر اینکه بعضی از نمایندگان نسبت به حق و حقوق قانونی خود در این زمینه آگاهی نداشته و افرادد آگاه هم صدایشان به جایی نمی رسد.علی رغم همه شعارهای رنگارنگ در مورد صنعت بیمه و ضریب نفوذ آن همچنان در اکثر شرکت های بیمه نگاه به شبکه فروش به عنوان برادران ناتنی است که از شرایط شرکت استفاده میکند و به دنبال ارث پدری هستند.
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: مریم خاکسار | [ايميل] | تاريخ ارسال: 11/10/1395 - 16:31
     
    توی شرکتهای ما هم همچین مشکلاتی وجود دا ره خیلی هم زیاد
    ولی متاسفانه کسی جرات اعتراض نداره
    چون تبعاتش باز به خود نماینده بیچاره برمیگرده
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر
       
     

    پربازدیدترین

    » خصوصی ها رکوردار نسبت خسارت در صنعت بیمه/در شرکتهای موسی الرضا،شیرکا ...
    » تغییرات بیمه ایران در نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده/یک نماینده ف ...
    » جزئیات 25 بند برای یک ادغام/«توسعه» و «وحدت»؛ دو روح در یک بدن
    » يك مقام آگاه در بانك سرمايه جابه جايي مديرعامل را تائيد كرد/نگاهي به ...
    » مدیرعامل شرکت بورس به ابهامات برگزاری مجامع بیمه ای ها پاسخ داد/تهیه ...
    » با نگاهي به رزومه «پویان شاد» در بانک سرمایه / نامبرده معارفه شد
    » لوتوس تجارت الکترونیک پارسیان را به سود می رساند؟ /توضیحات«قنبریان» ...
    » خواجه حسنی از بانک گردشگری رفت/سرپرست جدید منصوب شد
    » پرداخت خسارت بدون کروکی تا 7 میلیون تومان/بیمه ایران برنامه جامع تنظی ...
    » حرف های خودمانی همتی در جلسه مدیران عامل صنعت بیمه

    طنین

    |

     مدیران عامل چند شغله صنعت بیمه - 1/ از البرز و پاسارگاد تا سامان،سینا، رازی و کارآفرین

     چگونه می‌توانیم تقاضای مردم برای پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟
     

     در جدال جذب سپرده های بانکی کدام بانک ها رشد بیشتری داشتند؟

    خرید آگاهانه بیمه

    سایر اخبار

    » تکلیف قانونی مستاجری که موجر در پایان مدت اجاره ودیعه‌اش را نمی‌دهد
    »
    » کلاهبرداری بالای 100 میلیون، مشمول مرور زمان نمی شود
    »
    » چگونه اموال بدهکار را شناسایی کنیم؟
    »
    » چگونه از واحد صنفی مزاحم شکایت کنیم؟
    »
    » چه نوع معامله ای از نظر قانون، معامله ربوی است و مجازات آن چیست؟
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت کیفری نخواهد شد
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت خوردن، کیفری نخواهد شد
    »
    » پرداخت خسارت تصادف درصورت امتناع بیمه، بعهده کیست؟
    »
    » ورّاث می‌توانند پیگیر معاملاتی که بدون شرایط قانونی انجام شده، بشوند/
    »
    » بانک های ملی و ملت تسهیلات یک میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره پرداخت می کنند
    »
    » سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک
    »
    » مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟
    »
    » دیه ستون فقرات و نخاع چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » دیه دنده و ترقوه چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » آیا خریدارِ "مال غیر" هم ضامن است؟

    نیازمندیها

     

    اپلیکشن اندروئید