اداره رسیدگی به شکایات در بانک مرکزی شکل گرفت/تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج » رصد شریان های مالی کشور

ما را از طریق آدرس Razepool@ در تلگرام دنبال کنید » راز پول » اداره رسیدگی به شکایات در بانک مرکزی شکل گرفت/تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج
 
 

 

راز پول : اداره رسیدگی به شکایات در بانک مرکزی شکل گرفت/تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج

 
 

تاریخ انتشار : 16 آبان 1395

 
 
اداره رسیدگی به شکایات در بانک مرکزی شکل گرفت/تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج

گروه بازارپول - مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی درباره کاهش توصیه ها در این دولت گفت: خوشبختانه در این دولت هم توصیه ها کمتر شده است و با توجه به محدودیت منابع آنها امکان پاسخگویی به تکالیف دستوری را ندارند.
به گزارش پایگاه خبری رازپول، عباس کمرئی از تعیین تکلیف حساب های سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز ثامن الحجج خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از این موسسات غیر مجاز با سوء استفاده از مسائل اعتقادی مردم، توانستند حجم عظیمی از سپرده های سیستم بانکی را به خود جذب کنند. از نظر من پیشگیری و جلوگیری از فعالیت این قبیل موسسات و اقدام به موقع برای جلوگیری از فعالیت آن ها به مراتب بهتر از درگیر شدن در مشکلات است.

عباس کمرئی افزود: در ارتباط با رسیدگی به شکایات و تقاضا در بانک مرکزی، اداره ای با نام اداره رسیدگی به شکایات شروع به کار کرده که پیش از این در قالب یک گروه فعالیت داشت اما الان فعالیت های خود را گسترش داده است.

ادغام بانک ها

کمرئی در ادامه درباره ادغام بانک ها، گفت: ادغام بانک ها به معنی کاهش دارایی های آن ها نیست بلکه به معنی این است که در برهه ای از زمان، تعداد بانک ها با رشد چشمگیری مواجه شدند لذا با توجه به شرایط موجود، امروز بحث ادغام بانک ها به عنوان یکی از برنامه های پیش رو مطرح است. ضمن آنکه هم اینک شفاف سازی عملکرد بانک ها و اجرای دقیق قوانین به عنوان اولویت اصلی مطرح است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، برمباحثی همچون شفافیت صورت های مالی، بحث اطمینان از اخذ ذخایر کافی و مطمئن، بحث کیفیت سود، بحث درآمدهای مشاع و غیر مشاع و... تمرکز شده تا در اسرع وقت به سیستم بانکی کشور سر و سامانی داده شود. در کنار این اقدامات، بحث ادغام بانک ها پیچیدگی های خاص خود را دارد و باید با دقت لازم عملیاتی شود.

مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی توانیم زمان مشخصی برای ادغام بانک ها تعیین کنیم، افزود: تاکنون روی بانک خاصی تمرکز نشده و باید بررسی های جامع و کاملی صورت گیرد تا با کمترین حاشیه، این ادغام صورت گیرد. همچنین یکی از تلاش های ما در بانک مرکزی جلوگیری از سپرده گیری بانک ها با سرمایه محدود است تا از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود.

نرخ سود بانکی

کمرئی مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی درباره کاهش نرخ سود بانکی تصریح کرد: طبق بررسی های به عمل آمده هزینه ی مالی، حدودا ۷، ۸ درصد قیمت تمام شده است لیکن گاهاً عمده مشکلات به نرخ سود تسهیلات بانکی مرتبط می شود.

کمرئی از کاهش توصیه ها در سیستم بانکی ابراز رضایت کرد و افزود: خوشبختانه در این دولت هم توصیه ها کمتر شده است و هم با توجه به محدودیت منابع بانک ها بعضا امکان پاسخگویی به تکالیف وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما در بحث کاهش نرخ سود باید به این نکته توجه داشته باشیم که در تجربیات قبلی کاهش نرخ سود، میزان انحراف چگونه بوده است و اکنون در چه وضعیتی هستیم، اگر انحراف های احتمالی کاهش یافته باشد، پس ما در این اقدام عملکرد موفقی داشته ایم.

مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی به میزان خاطرنشان کرد: بخش نظارت بر بانکها، بخش بزرگی است و از مسائل جزیی بانک ها تا مسائل کلان بانکی به بخش نظارت ارجاع داده می شود اما عمده بحثی که به ما ارجاع داده شده است، بحث شفافیت صورت های مالی بانک هاست.

کارت اعتباری

مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی درباره پرداخت کارت های اعتباری با ذکر این نکته که کارت های اعتباری جایگزینی مناسب برای تسهیلات خرد است، گفت: در کارت های اعتباری هیچگونه تکلیفی برای بانک ها در نظر گرفته نشده و اختیار پرداخت به خود بانک ها داده شده است.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده، مردم از بحث ارائه خدمات در بانک ها گلایه ندارند بلکه از نحوه ارائه تسهیلات خرد گلایه مند هستند که امیدواریم این کارت ها به مرور جایگزین تسهیلات خرد شود.
کمرئی تاکید کرد: ما تا زمانی که بازخوردی از عملکرد این کارت ها دریافت نکنیم، نمی توانیم درباره ی انجام اصلاحات لازم اظهار نظر کنیم.

 
 

 

 Share  | نسخه چاپی| مجموع امتیازات  : 366| 
 
 

اخبار مرتبط :

 
 

 

  • موسسه کاسپین حق ایجاد شعبه یا اخذ سپرده ن ...
  • ادغام و تملیک استرات?ی رشد نهادهای مالی/ ...
  • جزئیات 25 بند برای یک ادغام/«توسعه» و «وحد ...
  • مدیران در 12 بانک خصوصی چگونه عمل کردند/ضع ...
  • اقدامات بانك مركزی در پرونده بابک زنجانی/ ...
  •  
     
     

     
     

    نظرات کاربران (0)

     

     

     

     
     
    ارسال نظر
       
     

    پربازدیدترین

    » امضای رئیس هیات مدیره تائید نشده ذیل صورت های مالی بیمه دی چه می کند؟
    » «مسابقه بزرگ انتخاب شعار جدید بانک سپه» آغاز شد
    » طبق مصوبه هیات دولت:واحد پول «تومان» و معادل ۱۰ ریال شد/ برنامه های مه ...

    طنین

    |

     مدیران عامل چند شغله صنعت بیمه - 1/ از البرز و پاسارگاد تا سامان،سینا، رازی و کارآفرین

     چگونه می‌توانیم تقاضای مردم برای پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟
     

     در جدال جذب سپرده های بانکی کدام بانک ها رشد بیشتری داشتند؟

    خرید آگاهانه بیمه

    سایر اخبار

    » تکلیف قانونی مستاجری که موجر در پایان مدت اجاره ودیعه‌اش را نمی‌دهد
    »
    » کلاهبرداری بالای 100 میلیون، مشمول مرور زمان نمی شود
    »
    » چگونه اموال بدهکار را شناسایی کنیم؟
    »
    » چگونه از واحد صنفی مزاحم شکایت کنیم؟
    »
    » چه نوع معامله ای از نظر قانون، معامله ربوی است و مجازات آن چیست؟
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت کیفری نخواهد شد
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت خوردن، کیفری نخواهد شد
    »
    » پرداخت خسارت تصادف درصورت امتناع بیمه، بعهده کیست؟
    »
    » ورّاث می‌توانند پیگیر معاملاتی که بدون شرایط قانونی انجام شده، بشوند/
    »
    » بانک های ملی و ملت تسهیلات یک میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره پرداخت می کنند
    »
    » سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک
    »
    » مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟
    »
    » دیه ستون فقرات و نخاع چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » دیه دنده و ترقوه چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » آیا خریدارِ "مال غیر" هم ضامن است؟

    نیازمندیها

     

    اپلیکشن اندروئید