پاسخ وزیر رفاه درباره مشکلات «شستا» و انتصاب نجومی‌بگیر در تأمین اجتماعی قانع‌کننده نبود » رصد شریان های مالی کشور

تمامي اخبار اين سايت در حال انتقال به سايت www.razepool.ir است و در آينده نزديك ديگر خبري رو اين سايت بارگذاري نخواهد شد. » پرگار » پاسخ وزیر رفاه درباره مشکلات «شستا» و انتصاب نجومی‌بگیر در تأمین اجتماعی قانع‌کننده نبود
 
 

 

پرگار : پاسخ وزیر رفاه درباره مشکلات «شستا» و انتصاب نجومی‌بگیر در تأمین اجتماعی قانع‌کننده نبود

 
 

تاریخ انتشار : 12 مهر 1395

 
 
پاسخ وزیر رفاه درباره مشکلات «شستا» و انتصاب نجومی‌بگیر در تأمین اجتماعی قانع‌کننده نبود
گروه پرگار - عضو کمیسیون برنامه و بودجه در صحن مجلس سؤالاتی درباره بی‌سر و سامانی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» و انتصاب یک نجومی‌ بگیر در سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد و از پاسخ‌های ربیعی قانع نشد.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بی‌ سر و سامانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، انتصاب یک نجومی‌بگیر در هیات مدیره تامین اجتماعی و بار مالی سنگین اجرای طرح تحول سلامت سوالاتی را مطرح کرده است، اظهار داشت: روز گذشته این سوال در صحن علنی مجلس از ربیعی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی پرسیده شد اما قانع‌کننده نبود.

وی پیش از این گفته بود: طرح تحول سلامت 10 هزار میلیارد تومان طی سه سال گذشته بر دوش سازمان غیردولتی تامین اجتماعی که متعلق به کارگران زحمت‌کش است، هزینه و خسارت گذاشته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان بیچاره است که باید متحمل خسارت‌های سنگینی برای اجرای طرح تحول سلامت شود در حالی که این طرح کاملا دولتی بوده و دولت باید پیش از اجرا منابع آن را پیش‌بینی می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی طلب‌های بسیاری از دولت دارد که هنوز پرداخت نشده است، گفت: تعرفه‌ها با اجرای طرح تحول سلامت 100 درصد افزایش پیدا کرد اما ریالی توسط دولت پرداخت شد.

وی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تغییرات مدیریتی بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور یعنی «شستا» انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: دلیل تغییرات مدیران به فاصله هر 8 ماه یکبار مشخص نیست و اینکه چرا باید انتخاب مدیران طوری باشد که بعدها نیاز به تغییر آنها شود. بنابراین اگر انتخاب آنان درست نبوده درنهایت باید 3-2 بار جابجایی انجام شود.

مصری گفت: این تغییرات پیاپی نشان می‌دهد که مسئولان برای انتصاب این مدیران صلاحیت‌های لازم را در نظر نگرفتند و اگر هم از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها برای انتصاب آنها فشار وارد می‌شود که دیگر نمی‌تواند به آقای ربیعی به عنوان یک وزیر نگاه کرد چرا که وزیر اختیارات لازم را دارد و نباید افراد تحمیلی را منصوب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شستا» یک مجموعه اجاره‌ای برای برخی گروه‌ها شده است گفت: پیشنهاد ما این است که اگر قرار است این مجموعه عظیم اقتصادی اجاره داده شود حداقل برای مدت یک سال باشد که افراد بتوانند یک برنامه کاری درست ارائه دهند.

این نماینده مجلس همچنین از برخی اقدامات وزیر کار درباره افتتاح پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: اخیرا برای کلنگ‌زنی پالایشگاه کرمانشاه به جای کلنگ زدن از بلدوزر استفاده کرد اما پس از رفتن ایشان تمام دستگاه‌ها جمع‌آوری شدند و عملا هیچ اتفاقی نیفتاد.

مصری از انتصاب یک مدیر متخلف در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: با وجود تایید سازمان بازرسی کل کشور معلوم نیست چرا یک فرد متخلف با حقوق نجومی در راس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در حال فعالیت است و هنوز هیچ برخوردی با آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سوالات خود را در صحن علنی مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده است، گفت: چندین بار سوالات من در صحن مجلس به تعویق افتاده است و روز گذشته که این سوالات مطرح شد، ربیعی پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد.

 
 

 

 Share  | نسخه چاپی| مجموع امتیازات  : 290| 
 
 

اخبار مرتبط :

 
 

 

  • ناتوانی در مدیریت عامل رشد آقازاده ها است ...
  • بانک تجارت با "شستا" تفاهمنامه امضا کرد
  • مدیرعامل تامین اجتماعی:90 درصد از شستا در ...
  • بازار داغ انتصاب در تامین اجتماعی و شستا/ ...
  • برای اولین بار «شستا» به سازمان تامین اجت ...
  •  
     
     

     
     

    نظرات کاربران (0)

     

     

     

     
     
    ارسال نظر
       
     

    پربازدیدترین

    » سرمايه گذاري ١٠٠ ميليون دلاري بانك روسي در اردبيل

    طنین

    |

     مدیران عامل چند شغله صنعت بیمه - 1/ از البرز و پاسارگاد تا سامان،سینا، رازی و کارآفرین

     چگونه می‌توانیم تقاضای مردم برای پوشش‌های بیمه‌ای را افزایش دهیم؟
     

     در جدال جذب سپرده های بانکی کدام بانک ها رشد بیشتری داشتند؟

    خرید آگاهانه بیمه

    سایر اخبار

    » تکلیف قانونی مستاجری که موجر در پایان مدت اجاره ودیعه‌اش را نمی‌دهد
    »
    » کلاهبرداری بالای 100 میلیون، مشمول مرور زمان نمی شود
    »
    » چگونه اموال بدهکار را شناسایی کنیم؟
    »
    » چگونه از واحد صنفی مزاحم شکایت کنیم؟
    »
    » چه نوع معامله ای از نظر قانون، معامله ربوی است و مجازات آن چیست؟
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت کیفری نخواهد شد
    »
    » چکی که بحساب بگذارید، درصورت برگشت خوردن، کیفری نخواهد شد
    »
    » پرداخت خسارت تصادف درصورت امتناع بیمه، بعهده کیست؟
    »
    » ورّاث می‌توانند پیگیر معاملاتی که بدون شرایط قانونی انجام شده، بشوند/
    »
    » بانک های ملی و ملت تسهیلات یک میلیون تومانی به ودیعه گذاران عمره پرداخت می کنند
    »
    » سرنوشت چک پس از فوت صاحب چک
    »
    » مهلت اقدام علیه صادرکننده چک برگشتی تا چه زمانی است؟
    »
    » دیه ستون فقرات و نخاع چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » دیه دنده و ترقوه چگونه محاسبه می‌شود؟
    »
    » آیا خریدارِ "مال غیر" هم ضامن است؟

    نیازمندیها

     

    اپلیکشن اندروئید